image/svg+xml Skip to main contentSkip to navigationSkip to search

MARKNADSUNDERSÖKNING

Behovet av film och online events i företagskommunikation ökar, visar ny undersökning 

Snart är det dags att sätta kommunikationsbudget 2025! Men vad ska prioriteras? Hur nås målgrupperna på bästa sätt? I en undersökning genomförd av Axiom Insight på uppdrag av Creo i maj 2024 tillfrågades 65 kommunikations- och marknadschefer om sin syn på rörlig media: hur dom använder och planerar att använda det i sin kommunikation. Frågorna handlade dels om online- och hybrida event, dels om filmproduktion. 

Vi på Creo tror att vi är på väg in i en ny fas vad gäller behovet och användandet av rörlig media. Kanske kan vi kalla det en post-post-pandemi-fas. Denna bottnar i att många användare nu känner sig tryggare med det rörliga mediet. Rutiner, format och processer sitter. Tekniken fungerar. Film blir allt enklare att producera. 

Men, vi ser också en risk att kommunikationen tappar effekt. AI i all ära, men resultatet kan lätt upplevas utslätat och oäkta. Och Teams Live Event-möten har många tröttnat på. 

Så hur nyttjar vi rörlig kommunikation för att skapa engagemang och lust som driver verklig förändring? Dags att tänka kreativt igen!  

Vill du ta del av samtliga frågeställningar och svar kan du ladda ner marknadsundersökningen till höger.

Download

  • Marknadsundersökning